Зробити стартовою   Додати в обране  Стрічка новин в форматі RSS

Навігація
   » Головна
   » Новини
   » Пошук
   » Користувачі
   » Гостьова книга
   » Козак-Інформ
   » Сторінки



НС

Приймаються благодійні внески

на розвиток і підтримку "Нової Січі",

журналу "Музеї України".

Експедиції в зону АТО,

Музей плакату для прифронтової зони...

Гривні по Україні: картка Приватбанку

5168755514296934




Цікаві сайти

 







 






http://www.museum-ukraine.info/

*САЙТ КОЗАКІВ США*


http://nbnews.com.ua/

http://blog.i.ua/user/6451244/

http://www.ukr.net/

http://www.zarubezhom.com/

http://h.ua/

 

   

  



Пошук







ЄУ
Locations of visitors to this page

https://surmasite.wordpress.com/
https://musplakat.wordpress.com/

CanadaUA-news

https://ukr.media/

Музей В.Тригуба

http://snayper.do.am/

http://upk.do.am/

http://uapress.info/




сайт "Музеї України"

   Журнал "Музеї України" пропонує ексклюзивну інформацію з життя  галузі. Міжнародні розслідування, шпигунські скандали, повернення і розшук культурних цінностей, боротьба з ворогами України - все на сторінках і на сайті!

Завітайте на сайт!

http://www.museum-ukraine.info/
 




і



Новини

«СЛОВО І ОБРАЗ. НАРОДНА ІКОНА В УКРАЇНСЬКІЙ КУЛЬТУРІ».
Вівторок, 27 Грудня 2016

Виставка «СЛОВО І ОБРАЗ. НАРОДНА ІКОНА В УКРАЇНСЬКІЙ КУЛЬТУРІ»

В Чернігівському обласному художньому музеї імені Григорія Галагана  відкривається виставка «СЛОВО І ОБРАЗ. НАРОДНА ІКОНА В УКРАЇНСЬКІЙ КУЛЬТУРІ».

 В експозиції будуть представлені народні ікони другої половини ХІХ – поч.ХХст. з фондів музею походженням з Чернігівщини, Київщини, Сумщини, Білорусі. Добірка включає ікони шанованих в Україні святих: Св. Миколи, Св. Феодосія Чернігівського, Св. Георгія Змієборця, Св.Архістратига Михаїла, Св.Іоана Воїна, Св.Василія Великого, Св.Параскеви, Св.Варвари, а також ікони богородичного типу та із зображенням Ісуса Христа.

 Українська народна ікона – особливе релігійне та мистецьке явище, що формувало сакральний простір буття етносу. ЇЇ виникнення, побутування та формування особливих рис зумовлені культурно-історичними екзистенціалами, ментальними та світоглядними чинниками. Народна ікона є відображенням специфіки національного світорозуміння (образу світу), у якому, за концепцією проф. В. А. Личковаха, особливості переживання простору та часу, етнокультурного хронотопу перетворюється на “святовідношення”, тобто святого ставлення до Всесвіту.

 Народний іконопис набуває поширення в Україні на тлі національно-визвольних змагань та католицької експансії у XVI – XVII століттях. Провідні вітчизняні історики відзначають, що православна церква у цей час опинилася в катастрофічному та занедбаному стані, а нетерпиме ставлення з боку католицьких ієрархів до українських іконописців спричинило занепад вітчизняного мистецтва. Лихоліття війн та повстань призводили до руйнування церков, монастирів, а їх відновлення потребувало суттєвих зусиль. Народні богомази самостійно засвоїли іконописну науку і, таким чином, змогли запобігти втраті цього національного надбання. Ікона “всиновлюється” народним мистецтвом шляхом складної трансформації у процесі творчого акту, результатом якого є новий твір, позначений рядом ознак образотворчого фольклору. Українська народна ікона за час свого формування набула завершеної і самостійної художньої мови, наділеної щирим релігійним переживанням, складною фольклорною інтерпретацією образів, виразністю особливого орнаментально-символічного обрамлення.

 Від початку прийняття християнства Київською Руссю і до кінця Середньовіччя носіями віри у церковно-офіційному розумінні залишався елітарний прошарок суспільства, адже йому було доступне книжне слово, що фіксувало єдино правильні поняття та визначення православного віросповідання. Поза книгами та освітою знайомство простого люду з християнськими догматами привело до помилкової, неточної інтерпретації та своєрідного розуміння віровчення. Саме за таких умов формувалась особлива народна релігійність, яка не завжди збігалася з канонами церкви, оскільки спиралася не стільки на Святе Писання, настанови щодо іконографії, скільки на апокрифи, народні духовні вірші, перекази, календарно-обрядовий фольклор. Тому зрозуміти глибину змісту та особливості форми народної ікони можна лише у контексті синтезу знань вітчизняної історії, усної поетичної творчості та традиційного мистецтва. Народноіконописна творчість насамперед цікава у своїх фольклорних виявах, які становлять основу образного потенціалу. ЇЇ фольклорно-образні особливості подібні до давніх кобзарсько-лірницьких пісень, псалмів і кантів, ще давніших знахарських замовлянь.

 Експозиція репрезентує ікони, що за інтерпретацією образів були наближені до турбот простих людей, за орнаментальним ладом органічно вписувалися в інтер’єр поліської хати, наповненої тканими килимками, вишитими рушниками, мальованою керамікою.

         Ікони, створювані народними іконописцями, за своїми мистецьким рівнем відрізнялися від творів учених ремісників, і все ж користувалися великою популярністю. Конфлікт між об’єднаними в малярські цехи вченими ремісниками і стихійними «богомазами» та «партачами» стосувався не тільки економічних питань та іконописних канонів, а й художньої специфіки. Творчість позацехових малярів лишила по собі таких милих нашій українській душі заквітчаних і «обцяцькованих» Варвар та Параскев, сільських на вигляд дідів в образах апостолів Петра та Павла, доброго батюшку − Миколу Чудотворця, хвацького запорожця Юрія Змієборця. Усе це різниться від офіційного церковно-візантійського стилю, подібно до того, як різниться колоритна народна пісня чи дума від так званої книжної літературно-писемної мови. Народна ікона – явище колективно-мистецьких та індивідуально-творчих результатів. Творці декоративно-графічної та образної основи такої ікони − не селяни, і не сільські дяки, а іконописці, які самотужки набули певного професіоналізму та розробили той іконографічний та декоративно-орнаментальний тип хатньої та подекуди храмової ікони у багатьох місцевостях Середньої Наддніпрянщини, Полісся, Поділля, Сумщини, Харківщини. Більшість із них – вихідці з села, але не виключені і представники міщанського та різночинного станів.

         Ці ікони − свідки найважливіших подій в житті людини: народження, першої купелі, лікування, заручин, весілля, вхідчин до нової хати тощо. Відтак, вони були виразниками найважливіших потреб українців і виконували вірозахисну, виховну, сакрально-містичну (медіаторну), оберегову, лікувально-магічну функцію в їх суспільному та особистому просторі. Крім того, у народному побуті ікона набувала ознак ритуального символу, як-от: під час обряду очищення породіллі (так званих «зливок»), благословення молодят перед весіллям, освячення води при лікуванні хворих, шептання від «вроків» (пристріту) під образами тощо. Знаковим є те, що ритуали першої купелі та прощання з померлим відбувалися під божником у святому куті, де парадоксальним чином життя та смерть максимально зближуються і перетікають одне в одне.

         Народна ікона і те середовище, частиною якого вона була, ще не так давно становили реалії живої дійсності, селянського культурного простору. Об'єктивні, а подекуди суб'єктивні причини виштовхнули її з села, яке почало руйнуватися, втрачати культурні традиції.

         А тим часом народна ікона відроджується в Україні, але вже не як елемент божественної онтології, а як історичний символ духовності вітчизняної культури та української ментальності.

 

 Пономаревська Олена - заступник директора з наукової роботи.


Автор:
Прочитали: 62 рази

Надрукувати Надрукувати    Переслати Переслати    В закладки В закладки

Новини по темі:
  • Історично-культурний центр «Слобода» є унікальним проектом
  • Повернута із небуття. Ікона Холмської Богородиці
  • РЕЛІГІЙНА ТЕМАТИКА В УКРАЇНСЬКІЙ ЛІТЕРАТУРІ, А ЗОКРЕМА В ТВОРЧОСТІ ІВАНА ФРАНКА
  • Коррупция в культурном ландшафте или международная конференция как способ отмывания денег
  • презентація Музейної експозиції «Народна війна»
  • Міжнародна спостережна місія Cвітового Конґресу Українців пропонує свої рекомендації
  • “Ненародна армія”: як Донбас зустрічає військових
  • "Плакати Майдану" - буде пересувна міжнародна виставка?!
  • «НАРОДНА МЕДИЦИНА УКРАЇНЦІВ СЕРЕДНЬОГО ПОЛІССЯ: ТРАДИЦІЇ ТА СУЧАСНІСТЬ»
  • «Словник-довідник термінології музейництва»
  • «Слобожанська хвиля» - хрестоматія української літератури Східної Слобожанщини.
  • Природоохоронець Яніс Вакуленко: "Народна Екологічна партія має реальну мету!"
  • 1 червня закінчила роботу міжнародна науково-практична конференція "Старожитності Вишгородщини"
  • Народна Екологічна партія по суті своїй не відноситься ні до лівих, ні до правих
  • Руслан Богдан: Українці співчувають народові Норвегії у Києві люди покладають квіти і запалюють свічки
  • Пошуковці України створили Всеукраїнську організацію «Союз «Народна пам'ять»
  • «Народна війна»
  • Києво-Печерську Лавру перетворюють у закритий монастир
  • Народна Екологічна партія
  • «Слово – це діло, а за кожне діло Господь заплатить сповна»
  • Міжнародна академія козацтва
  • Народна пісня - складова народної медицини
  • Награды из Казахстана
  • Международная презентация книги "Семипалатинский полигон"
  • Международная премия «ЛИДЕР НАРОДНОЙ ДИПЛОМАТИИ»
  • Росіє, чи була «народна війна»проти шведів у 1708—1709 рр.?
  • Міжнародна зустріч козаків
  • Отаман Сергій Цапенко:"Народна дипломатія перемогла!"

    Читайте також:
  • Шторм довкола “Циклону”
  • Доцю, а ти не боїшся?
  • КАПІТАЛЬНЕ ПРИБИРАННЯ ВОДОЙМ МІСТА ВАЖКОЮ ТЕХНІКОЮ ЗУСИЛЛЯМИ ГРОМАДИ
  • СВОРОВАННЫЙ «МАНИФЕСТ»
  • Національною безпекою в Україні відають агенти Кремля?
  • Вимога - негайна відставка чинуш!
  • украинские спецслужбы к противодействию «длинной игре», не готовы
  • службові розслідування щодо корупції у працівників Мінкульту
  • Інфернальне зло треба нищити.
  • «Святе сімейство» або яблуко від яблуні не далеко падає.
    Повернутися назад

  • Міжнародний козацький журнал

    Міжнародний Козацький журнал "Нова Січ"

    Редакція: Запоріжжя-Київ

    Україна - це Європа!

     

     e-mail: novasich@ukr.net

    Головний редактор - полковник козацтва

    Віктор Тригуб

    Шеф-редактор - Володимир Іванченко (Запоріжжя)

    Біоенергетики - генерали козацтва Валерій Пильник, Юрій Курилех

    Юридичний супровід - 

    Іван Макар

    Представник у США -  Американське козацтво

    Представництва:

    Кропивницький - Анатолій Авдєєв,Миколаїв - Сергій Порфірєв, Харків - Юрій Нерослік, Закарпаття - Вадим Логвінов

     



     


    Партнери: Музей плакату України, ГО "Гуманітарна ліга"





    http://www.museum-ukraine.info/

     







     









    Опитування
    За кого голосувати?
    За владу
    За опозицію
    Не піду
    Маленька партія снайперів



    Всього голосів: 2941
    Результати опитування



    Лічильники

    Счетчик тиц и pr - Tops100.ru

    Яндекс цитирования




    світ
    http://novasich.blogspot.com/

    http://narodna.pravda.com.ua/





    На початок сторінки

    Разробка сайту: Ростислав Саєнко, 2005 р., Система: SmallNuke ©
    Генерація сторінки: 0.326 с. Всього 8 запитів до бази.

    Админ.панель