Зробити стартовою   Додати в обране  Стрічка новин в форматі RSS

Навігація
   » Головна
   » Новини
   » Пошук
   » Користувачі
   » Гостьова книга
   » Козак-Інформ
   » Сторінки



НС

Приймаються благодійні внески

на розвиток і підтримку "Нової Січі",

журналу "Музеї України".

Експедиції в зону АТО,

Музей плакату для прифронтової зони...

Гривні по Україні: картка Приватбанку

5168755514296934




Цікаві сайти

 







 






http://www.museum-ukraine.info/

*САЙТ КОЗАКІВ США*


http://nbnews.com.ua/

http://blog.i.ua/user/6451244/

http://www.ukr.net/

http://www.zarubezhom.com/

http://h.ua/

 

   

  



Пошук







ЄУ
Locations of visitors to this page

https://surmasite.wordpress.com/
https://musplakat.wordpress.com/

CanadaUA-news

https://ukr.media/

Музей В.Тригуба





і



Новини

Виставка "Свята і будні українського народу"
Четвер, 25 Серпня 2016

Виставка "Свята і будні українського народу"

 

 

19 серпня о 12-00 у Чернігівському обласному художньому музеї імені Григорія Галагана відбулось відкриття виставки живопису «Свята і будні українського народу» з фондів музею, присвяченої 25-й річниці незалежності України.
Наприкінці XVIII — на початку XIX ст. в Україні розгорнувся процес національно-культурного відродження, котрий сприяв активізації інтересу до історії, мови і культури українського народу. Поштовхом до цього стали етнографічні та фольклористичні розвідки (Ф.Вовк, В.Хвойко, М.Сумцов, П.Чубинський). Оскільки більшою частиною населення українських земель було селянство, то зображення його побуту і традиційної обрядовості стало характерною рисою українського образотворчого мистецтва XIX ст. Живопис цієї епохи пов’язаний з іменами таких художників як Ф.Кричевський, М.Пимоненко, К.Трутовський та має яскраво виражене побутово-етнографічне спрямування. Вагомий внесок у цей процес внесло Товариство пересувних художніх виставок, що проголосило своєю програмою реалізм, народність, національність. В умовах реакційної політики російського уряду передвижники популяризували сюжети із побуту українців, надавали моральну і організаційну підтримку вітчизняним мистцям та художнім школам, сприяли виставковій діяльності у великих містах України. Членами Товариства та активними експонентами виставок були українські мистці: М. Кузнецов, С. Світославський, М. Пимоненко, К. Костанді, О.Мурашко.
Етнографічні зацікавлення художників ХІХ ст. виявилися через призму образів із українського фольклору, явищ традиційної культури і побуту. Одним із першовідкривачів теми, пов’язаної з живописною інтерпретацією українських народних обрядів був Костянтин Трутовський, копії з робіт якого експонуються на виставці: Р.А. Середа “В понеділок після весілля” (ХІХ ст.) і А. Пригара “Козак-бандурист” (Кін. ХІХ- поч. ХХ ст.). Мальовнича українська природа і яскрава своєрідність народної обрядовості приваблювала і російських художників-академістів. Зокрема, поетизував чарівну купальську ніч Іван Соколов у роботі "Малоросійські дівчата, які ворожать на вінках" (1860-і рр.).
Розквіт вітчизняного пейзажного живопису другої половини ХIХ століття, котрий відтворював лірико-епічний образ Батьківщини, пов’язаний з художниками
С. Світославським, С. Васильківським, П. Левченком. Мистецтво цих майстрів — вияв усвідомленої любові до України, її народу. Сергій Васильківський зумів передати красу природи рідного краю в різні пори року. Подібною композиційно і стилістично до робіт С. Васильківського є твір невідомого художника “Селянська садиба” (Кін. ХІХ - поч. ХХ ст.). Тонкий ліризм і висока живописна майстерність притаманні пейзажним творам Сергія Світославського (“Українська хата”. Кін. ХІХ - поч. ХХ ст.).
Академічна система живопису сприяла піднесенню професійного рівня українського портрету, який набував на місцевому ґрунті характерного етнічного забарвлення. Про це свідчать твори, де предметом зображення став національний типаж з етнографічним антуражем: Микола Рачков “Дівчина-українка” (ІІ пол. ХІХ ст.), Володимир Афанасьєв “Портрет українського хлопчика” (ІІ пол. ХІХ ст.). З-поміж робіт вирізняється “Портрет Неговської”. 1914-1915 рр. Гната Яременка, у якому художник звертається до національної тематики, задля створення одухотвореного образу молодої українки у гармонії з оточуючою природою.
Художники пер.пол. ХХ ст. продовжують розробку фольклорно-етнографічної тематики. Поступово входять у живопис модерні течії, що почали поширюватися в Україні наприкінці першого десятиріччя ХХ ст. Модерне українське мистецтво зберегло етнічну специфіку і перебувало у генетичній спорідненості з фольклорною традицією. Однак на початку 1930-х років формально-стильові пошуки національного стилю розглядалися як політично небезпечні, що, врешті, призвело до морального та фізичного винищення художників.
У мистецтві радянської доби дозволявся виключно зовнішньо-декоративний фольклоризм. І лише через тридцять років живопис національного спрямування відроджується в творчості покоління шестидесятників. Зокрема, активно звертався до національної традиції, щедро насичуючи свої твори орнаментом та декоративно виразними кольорами Віктор Зарецький (“Дівчина”. 1986).
Кінець ХХ – початок ХХІ століття в Україні – період культурного розквіту, становлення нового творчого покоління. Українське мистецтво переживає нову хвилю неофольклоризму, що стало реакцією на глобалізаційні процеси у світі та проявом захисту національної ідентичності і самобутності. У період постмодернізму в мистецтві особливо помітне тяжіння мистців до народної творчості, міфологізації образів та сюжетів, про що свідчить твір Володимира Ємця “Сон в місячну ніч” (1999) та роботи інших чернігівських художників Олексія Потапенка та Надії Мартиненко, насичені символами і метафорами, інтуїтивно зрозумілими українцю ще з дохристиянських часів.
Таким чином, посилення інтересу до духовної і матеріальної культури, особливостей традиційного побуту українського народу сприяло формуванню національної специфіки в українському образотворчому мистецтві на рубежі ХІХ-ХХ ст., що в свою чергу, стало міцним підґрунтям для сучасного вітчизняного мистецтва.

                                             Куратор виставки - Марина Гриценко.


Автор:
Прочитали: 50 раз

Надрукувати Надрукувати    Переслати Переслати    В закладки В закладки

Новини по темі:
  • Виставка «Декоративно-ужиткове мистецтво. Вишивка бісером»
  • Виставка “Плакати добробатів” Юрія Неросліка
  • Музей Українського радіо
  • Голоса України з Українського радіо
  • Довкола Українського культурного фонду
  • День Українського радіо
  • «Сучасне мистецтво: виставка творів, як пролог…»
  • Будні музеїв зони АТО
  • Виставка “Діти Донеччини за мир!” на Київщині
  • З гранатою до музею. Будні АТО…
  • З Днем Українського козацтва
  • Виставка марок до Всесвітнього тижня космосу в КЗ КОР «Яготинський історичний музей»
  • Виступ Голови Верховної Ради України Андрія Парубія під час відкриття V-ї сесії Українського Парламенту
  • Виставка творів Дмитра Стецька
  • Виставка “Де козак – там і Україна!”
  • Виставка “Сіль” Донеччини
  • Виставка живопису та графіки Галини Бодякової «В країні чудес»
  • Ювілейна виставка майстра народної творчості Тетяни Баженової
  • виставка «Я захищав свій світ»
  • Музей плакату як свято у школі №180
  • Патріотична виставка в Бахмуті
  • Торецьк: Є виставка плакатів Юрія Неросліка!
  • Холодний Яр: свято українського духу
  • Найбільша виставка плакатів на Донеччині
  • Символіка українського козацтва
  • найбільша у світі виставка українського патріотичного плакату!
  • Крим і нове життя у ньому. Підсумки І Всеукраїнського конкурсу
  • Виставка «Рушникова дорога Донбасу»
  • Виставка патріотичного плакату «Україна - це ми» в рамках церемонії «Людина року-2015»
  • У Краматорську розпочалася виставка картин київської художниці Асі Колос

    Читайте також:
  • Карикатурист Жора Ключник продовжує посміхати
  • Чого очікувати людству у найближчі роки?
  • Говори красиво: 10 українських слів, якими ви здивуєте своїх друзів
  • Прогнози: через 100 років...
  • Син Голови Запорізької ОДА став курсантом військового училища НАТО!
  • Стерхощук. Фотожаби на великого Пу-Ху
  • КЕРАМІЧНІ РОЗЕТКИ З ДЕКОРУ ПАЛАЦУ І. МАЗЕПИ В БАТУРИНІ: КОМП’ЮТЕРНІ РЕКОНСТРУКЦІЇ ТА КИЇВСЬКІ АНАЛОГІЇ
  • Чому в США легалізовано націонал-соціалізм і символіку Третього Райху
  • Геть московських попів!
  • Заборонити окупаційну російську церкву НЕГАЙНО!
    Повернутися назад

  • Міжнародний козацький журнал

    Міжнародний Козацький журнал "Нова Січ"

    Редакція: Запоріжжя-Київ

    Україна - це Європа!

     

     e-mail: novasich@ukr.net

    Головний редактор - полковник козацтва

    Віктор Тригуб

    Шеф-редактор - Володимир Іванченко (Запоріжжя)

    Біоенергетики - генерали козацтва Валерій Пильник, Юрій Курилех

    Юридичний супровід - 

    Іван Макар

    Представник у США -  Американське козацтво

    Представництва:

    Кропивницький - Анатолій Авдєєв, Харків - Юрій Нерослік, Закарпаття - Вадим Логвінов

    Голова Ради - Констянтин Стасюк



     


    Партнери: Музей плакату України, ГО "Гуманітарна ліга"





    http://www.museum-ukraine.info/

     







     









    Опитування
    За кого голосувати?
    За владу
    За опозицію
    Не піду
    Маленька партія снайперів



    Всього голосів: 2975
    Результати опитування



    Лічильники






    світ

    http://narodna.pravda.com.ua/





    На початок сторінки

    Разробка сайту: Ростислав Саєнко, 2005 р., Система: SmallNuke ©
    Генерація сторінки: 0.116 с. Всього 8 запитів до бази.

    Админ.панель